Pár évtizeddel ezelőtt még gyakorlati szempontok alapján kínáltak opcióként mattfekete motorháztetőt a sportos Opeleknél, ezzel csökkentették a jelenleginél vízszintesebb motorháztetőről az esetleg a sofőr szemébe eljut tükröződések mértékét. Ma már a formatervezők által az autó megjelenését karcsúsítani-elnyújtani hivatott elemről van szó, amikor feketére fényezik az A oszlopokat és a tetőlemezt a kombinál – felár ellenében.
„Kompakt méretei ellenére az új Astra Sports Tourer majdnem olyan hosszúnak hat, mint egy Insignia, annak ellenére, hogy jóval rövidebb annál. Ezt a hatást úgy értük el, hogy a karosszéria elegáns, elnyújtott vonalait kéttónusú fényezéssel kombináltuk. Ez a fényezés a kompakt kombik mezőnyében most először elérhető” – mondta Mark Adams.
„Határozott és tiszta vonalaival az új Astra Sports Tourer az Opel valódi dizájn nyilatkozata: precíz, magas minőségű, ugyanakkor rendkívül praktikus kialakítású. Minden vonalra, minden apró részletre különösen odafigyeltünk, így vált újdonságunk stílusos és érzelemteli sportkombivá” – mondta Mark Adams, az Opel formatervezésért felelős alelnöke.
Nem feledkeztek meg a praktikumról sem, a rakodótér padlója 66 centi magasan van; ennek elérése érdekében a rendszámot a lökhárítóról áttették a csomagtérajtóra. A teljesen digitális Pure Panel műszerfalnál arra is odafigyeltek, hogy a vezető figyelmét semmi ne vonja el az útról, de az összes szükséges információt egy pillanat alatt megismerhesse. Kevés ugyan a fizikai kapcsoló, de az új fedélzeti rendszer egyszerűbb menüfelépítéssel igyekszik ezt kiküszöbölni.