Világszerte másféle automatikus váltókat kedvelnek a vásárlók, japánban a CVT a nyerő, Észak-Amerikában a hagyományos automata, míg Európában a dupla kuplungos váltók a népszerűek. A Suzuki pedig mostantól mindennel tud szolgálni, hiszen a benzinmotoros SX4 S-Crosshoz fokozatmentes, a benzinmotoros Vitarához hatfokozatú automatikus, a dízelmotoros SX4 S-Crosshoz pedig mostantól hatfokozatú, dupla kuplungos váltót lehet kérni.
A Twin Clutch System by Suzuki elnevezésű szerkezet felára Nagy-Britanniában 1350 font, pontosan annyi, amennyi a hagyományos automata váltó felára a benzinmotoros Vitaránál. Csak az Euro 6-os tisztaságú, 120 lóerős dízelmotorhoz és AllGrip összkerékhajtással lehet választani először az új váltót, ami 30 kg-mal növeli meg a saját tömeget. A kézi váltóhoz képest eltérőek az áttételek, a 0-100 km/h-s sprint (13,0 s) és a végsebesség (174 km/h) is egyforma, de a szabványos átlagfogyasztás hajszálnyival magasabb (4,4 l/100 km helyett 4,5 l/100 km). Idővel várhatóan elsőkerékhajtással, illetve a Vitarában is elérhető lesz majd a TCSS váltó.
Ezzel egy időben jelentették be az indiai gyártású változatot, a Maruti S-Cross csak elsőkerékhajtással készül, és az alapváltozatban még blokkolásgátló sincs. Újdonság még az eddig ismert SX4 S-Crosshoz képest, hogy arrafelé az 1,25 literes, 90 LE/200 Nm teljesítményű dízel az alapmotor, amihez 5 fokozatban, kézi kapcsolású váltó párosul, a másik erőforrás a nálunk is használt, 1,6 literes, 120 LE/ 320 Nm teljesítményű dízel 6 fokozatú kézi váltóval. A Maruti S-Cross a Ciaz limuzinnal együtt az újonnan kialakításra kerülő Nexa nevű prémium-Suzuki kereskedőhálózatban lesz megvásárolható.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!