Ahogy eddig, ezentúl is kétféle motorral és karosszériával lehet majd megvásárolni a Ford Focus ST-t, az első fotókon ugyan csak az ötajtós látható, de a piaci rajtnál ott lesz majd a kombi is. Újdonság, hogy a benzinmotor az előző RS-ben használt 2,3 literes EcoBoost, amely 280 lóerőt (5500/perc) és 420 Nm-t (3000-4000/perc) szabadít az első kerekekre. Alternatívaként a 2,0 literes EcoBlue dízel 190 lóerős (3500/perc) és 400 Nm (2000-3000/perc) nyomatékú változatát kínálják.
Hogy legalább némi esélye legyen a vezetőnek a dolgok kézben tartására, elektronikusan vezérelt Borg Warner differenciálzár is van a fedélzeten, illetve az elektromos kormányszervo is aktívan dolgozik a kormánycsavarás megszüntetésén. A váltó alapesetben hatfokozatú, kézi kapcsolású, a benzines motorhoz kínálnak új fejlesztésű, hétfokozatú automatát is. A 2-3-as turbómotorhoz kérhető Performance Csomag része a fordulatszám-kiegyenlítés (gázfröccs) visszakapcsolásnál.
Áthangolták a felfüggesztést, változatlan rugók mellett az első lengéscsillapítók 20, a hátsók 13%-kal merevebbek, a hasmagasságot 10 mm-rel csökkentik. A kormánygép áttételezését 15%-kal csökkentették, így mindössze két fordulat van a végállások között, a jobb visszajelzés érdekében a kormányrúd bekötési pontokat a kerékagyaknál 9 mm-rel előrébb és 6,5 mm-rel magasabbra helyezték át a normál Focushoz képest.
Új a nagy teljesítményű fékrendszer, elöl 330×27 mm-es hűtött, hátul 302×11 mm-es tömör tárcsákat használ a rendszer, elöl kétdugattyús nyergekkel. Az előző generációhoz képest jelentős változás, hogy a Ford saját mérése szerint négyszer tovább bírja a kemény lassításokat, mielőtt elkezdene fáradni; ebben szerepe van az elektromos fékrásegítőnek is. Az új ford Focus ST 2019 nyarán kerül az európai kereskedésekbe.