Azt ígérték 4 évvel ezelőtt, hogy az Audi RS 6 GTO egyedi példány marad – ez technikai értelemben igaz is, hiszen a most bemutatott Audi RS 6 GT ennek épp csak annyira megszelídített változata, amit a közúti közlekedéshez szükséges átalakítások megköveteltek. Nem arról van szó, hogy az egykori IMSA-versenyautó stílusában fóliázták le a karosszériát, hanem lényegében a konstrukció minden pontját megvizsgálták, és ahol tudtak, javítottak rajta.

A hűtőrácsot és az alsó légbeömlőket feketére fényezték, így sokkal szélesebbnek és laposabbnak hat a megjelenés, amit csak hangsúlyoz az új koptató. Ez az első alkalom, hogy az Audi Sport GmbH teljes egészében karbon motorháztetőt használ, erről pedig mindenki meggyőződhet, hiszen a grafika részeként is itt fényezés nélkül hagynak pár felületet, ahol a szénszál-erősítésű műanyag mintája látható. Az első sárvédőket is karbonból készítik, itt a kerékjárat mögötti szellőzőnyílások javítják a légáramlást és az első fékek hűtését. A 6 küllős, 22 colos felniket az Audi RS 6 Avant GT számára készítik. A csomagtérfedél alsó peremét egy síkba hozzák a lökhárító-domborulattal, a lökhárítóban lévő diffúzor mérhető leszorító-erőt termel, eltávolították a tetősíneket és dupla tetőszárnyat használnak.

Az ügyfelek egyébként nem csak az első fotókon látható Arkona fehér színben kérhetik az Audi RS 6 Avant GT-t, de Nardo szürke, Chronos szürke, Madeira barna és Mythos fekete fényezéssel is – a Nardo szürke és a Mythos fekete esetén választható fekete/szürke fóliagrafika. Az utastérben az RS design csomag dobja fel a hangulatot a piros és rézszínű részletekkel, a könyöklőkön, háttámlán és a padlószőnyegen jelenik meg az RS 6 GT felirat, az ülések közötti konzolon helyezik el a sorszámot tartalmazó plakettet.

A 4,0 literes V8-as biturbó teljesítményét 630 LE/850 Nm-re növelték (+30/+50), így a 0-100 km/óra sprint 3 tizeddel javul, mindössze 3,3 másodpercig tart, a 0-200 km/óra gyorsulásnál már 5 tized az előny, azaz 11,5 másodperc kell ennek a tempónak az eléréséhez. Az Audi RS 6 Avant GT végsebessége elektronikusan korlátozott 305 km/óra, a lassulásról a karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik. A vezető nem csak az extra erőnek örülhet, de átprogramozták az elektronikus zárású hátsó differenciál működését, hogy élvezetesebb legyen a vezetés (hátsó tengely hangsúlyos nyomatékelosztás). Szereléssel állítható rugóstagokat kap a limitált széria, ami 10 mm-rel csökkenti a hasmagasságot, feszesebb rugókat, merevebb stabilizátorokat (elöl 30%, hátul 80%) használnak, ami csökkenti a karosszériadőlést. Puhányok kérhetik az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítással dolgozó RS sport futóművet, vagy az RS adaptive air légrugózást is.

 

Kifejezetten ehhez az autóhoz készítette el a Continental a 285/30 R22 méretű Sport Contact 7 abroncsokat, amelyek jó tapadása 2 méterrel csökkenti a fékutat 100 km/órás tempóról lassulva, csökkenti az alulkormányzottságot és nem utolsósorban ezek javítják jelentősen a gyorsulást. Az Audi RS 6 Avant GT a szériaváltozattól eltérően nem Neckarsulmban készül, hanem a kész karosszériákat átszállítják a Böllinger Höfe üzembe, ahol az R8, e-tron GT modellekkel közös soros szerelik össze mint a 660 példányt.