Tényleg komolyan vették a formatervezők a felsőbb utasítást, hogy készítsenek szabadidő-autó kupét, hiszen a márka kínálatát megkoronázó Q8-anál az ős-Quattróhoz nyúltak vissza: a kerekek feletti domborítások, a C oszlop formája maradt meg a legendás raliautóból. Egyébként igyekeztek a kínálaton belül egyedi karaktert adni az új modellnek, így kerültek apró légbeömlők a hűtőrács felső peremére és a fényszórók alá.
A hatalmas kerekek jól palástolják az egyébként hatalmas méretet: a hossz 502 centi, a szélesség 204 centi, a tengelytávolság 3 méter – épp csak 5 centivel rövidebb a masszív megjelenésű Q7-esnél a kupé változat. Minden egyes beszálláskor jól észlelhető különbség, hogy a Q8-asnál keret nélküli ajtókat valósítottak meg.
A lemezek alatt nagyon is reális technikát találunk, az MLB Evo építőkészlet jóvoltából nagyjából azt a hálózatról tölthető hibrid hajtást alkalmazzák a Q8 tanulmánynál, mint amit a Porsche Panamera 4 E-Hybrid kap. A 3,0 literes V6-os motor két turbófeltöltővel rendelkezik és 333 LE/500 Nm teljesítményű, ennek a munkáját egy 136 LE/330 Nm-es villanymotor segíti, a rendszerteljesítmény 450 LE/700 Nm. Egy 17,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor van a fedélzeten, ami egy feltöltéssel (szabványos mérés szerint) 60 km-es elektromos hatótávolságot tesz lehetővé.
Ez persze csak egy lehetséges választási lehetőség lesz majd, amikor 2018-ban piacra dobják az Audi Q8-ast, a motorkínálat nagyjából egyezik majd azzal, amit a Q7-es is nyújt, de itt várhatóan benzines V8-as biturbó is elérhető lesz majd.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!