Dr. Oliver Grünberg, a Volkswagen csoport oroszországi, Kaluga városában lévő autógyárának vezetője azt a feladatot kapta a németországi központból, hogy minden eszközzel javítsa a termelékenységet, amelyet úgy próbál megoldani, hogy külső vállalkozásokhoz szervez ki munkahelyeket. A szakszervezetnek nem tetszik a dolog, ezért augusztus elsejétől sztrájkolnak, pardon, betartják a cégvezetés által előírt szabályokat. A gyáron belül alkatrészeket szállító targoncák mostantól kezdve a munkavédelmi előírásokban meghatározott 5 km/h sebességgel közlekednek, míg korábban 10 km/h-val haladtak, ami a fel- és lerakodás idejét nem tekintve azt jelenti, hogy csak fele kapacitással dolgoznak. A cégvezetés felszólította a munkásokat, hogy térjenek vissza a korábbi gyakorlathoz, mire a szakszervezet hivatalosan visszakérdezett, hogy akkor ne tartsák be az előírásokat? Jelenleg itt tart az ügy, amelynek nem várható gyors befejezése, hiszen amíg a cégvezetés mintegy 200 munkahelyet akar kiszervezni, a szakszervezet szerint újabb embereket kellene felvenni ahhoz, hogy a szabályok betartása mellett a korábbi munkatempót tartani tudják.
A kalugai VW-gyár a konszern oroszországi központja is egyben, a 4715 munkavállalóból 2775-en dolgoznak a termelésben (ahonnan munkahelyeket akarnak kiszervezni) és 1940-en az irodában, ahol a gyári kiszolgáló személyzet mellett márkaimportőr-szervezetek is dolgoznak. A termelés visszaesése egyelőre nem hat ki az ügyfelekre, de a megfelelő utánpótlás híján az itt gyártott VW Polo Sedan és Škoda Rapid típusok esetén ellátásbeli problémák várhatóak.