Jelzésértékű a Ferrari Roma piacra dobása, hiszen azzal azt akarják üzenni a potenciális vásárlóknak és a rajongóknak egyaránt, hogy nem kell félni az elkövetkező évektől, a szívó V12-es halálától és a korábban beharangozott szabadidő-autótól. Nem felejtettek el szép karosszériákat rajzolni, és hogy előre szerelt V8-as biturbóval is lehet igazi Ferrari kupét készíteni – lásd az itt látható Roma.
A tengelytávolság megegyezik a Portofino kabrióval, azonban a 3,9 literes V8-as biturbó jelen esetben már 620 lóerőt és 760 Nm-t teljesít, és mindez az SF90 Stradale-ben is használt nyolcfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez. Mindez 3,4 másodperces 0-100 km/óra sprintre teszi képessé az 1472 kg tömegű autót, a 0-200 km/óra 9,3 másodperc alatt tudható le, és csak 320 km/óránál győzedelmeskedik a menetellenállás. Amíg kívül a márkától manapság ritkán látott visszafogott részletek teszik különlegessé a Ferrari Roma megjelenését, az utastérben a modern részleteket lehet említeni, úgymint lebegő középkonzol, vagy a különleges váltóvezérlés.