Matteo Bertezzolo ügyvéd 2015-ben döntött úgy, hogy szenvedélyének, az autónak szenteli az életét és megalapította saját nevének első szótagjaiból származó Bermat elnevezésű műhelyt. Kezdettől fogva az volt a célja, hogy megépítse a saját autóját, ennek elérése érdekében összegyűjtött egy kis csapatot, de a végső konstrukció kialakításában a JAS Motorsport is segítette, a formatervet pedig a Camal stúdió készítette.
A Bermat GT különlegessége, hogy annak csak a kifejezetten versenypályára optimalizált GT-Pista változata kap belső égésű motort, a GT elnevezésű utcai autó akkumulátoros-elektromos hajtást kap majd. Először, tehát 2022 első felében a GT-Pista változatot dobják piacra, a karbon monocoque vázhoz elöl-hátul alumínium gyűrődőzóna csatlakozik, a felfüggesztés nyomórudas. Az ülések mögé hosszában kerül beépítésre a 2,0 literes lökettérfogatú, kompresszoros négyhengeres, amelynek teljesítménye akár 406 LE/425 Nm is lehet – az FIA CN-kategóriájának megfelelő autóról van szó, van olyan versenysorozat, ahol például 325 lóerőre korlátozzák az erőt –, ez hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekre.
A kényelmi extrák nélkülözése és a karbon karosszéria jóvoltából a saját tömeg mindössze 1100 kg, így a Bermat GT-Pista mindössze 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra. Elöl 380 mm-es tárcsákat és hatdugattyús nyergeket, hátul 355 mm-es tárcsákat és négydugattyús nyergeket használ a fékrendszer, a 19 colos OZ Racing felnikre elöl 245/645 R18, hátul 265/645 R18 méretű Pirelli DHB abroncsokat szerelnek.
Az utcai autó, ami Bermat GT névre hallgat, 2022 vége felé debütál, ez ugyanazt az alapot használja, mint a versenyautó, de itt az ülések mögé az akkumulátor kerül, és egy (hátra) vagy két (előre-hátra) villanymotor is hajthat; pontos számokat, azaz akkumulátor-kapacitást és teljesítményt majd később árulnak el.