Az Alpina manufaktúra a BMW-vel együttműködve készíti autóit, az átalakított motorokat küldik a gyárakba, majd a részben összeszerelt autókat a Buchloeban fejezik be. A legújabb autónál ez másként lesz, mivel az USA-ban található Spartanburgben készítik az X7-est, és a teljes autót ott fejezik be. Ez annyiból is logikus, hogy a fő piac is az Egyesült Államok lesz, ahol egyszerűen a BMW márkakereskedésekben lehet megvásárolni az Alpina XB7-est.
A 4,4 literes V8-as biturbó a 7-es sorozatból készülő B7-eshez képest erősebb lett, a hatalmas szabadidő-autóban 621 lóerőt és 800 Nm-t teljesít, a nyolcfokozatú automatikus váltó az Alpina saját vezérlését (elektronika, mechatronika) kapja, a kapcsolási pontokat a nagy teljesítményre és nem az alacsony fogyasztásra optimalizálják, illetve Sport és Sport+ módban gyorsabbak a fokozatváltások. Az összkerékhajtásban az elektronikusan vezérelt zárású hátsó differenciálmű az új, a légrugózást pedig úgy programozták, hogy nagy tempónál 40,6 mm-rel csökken a hasmagasság. A stabilitás javítása érdekében megnövelték a kerek dőlését, keményebb szilenteket és megerősített toronymerítőket kap az XB7. A féket a Brembo-tól származó, elöl négydugattyús nyergeket használó rendszerre cserélik.
Amíg az USA-ban az X7-es alapváltozata (40i) 73 900 dollártól indul, az Alpina XB7-esért ennek dupláját, legalább 141 300 dollárt kell fizetni, így érthető, hogy az egyébként feláras extrák mind ott vannak a fedélzeten, amelyet kék-zöld díszvarrással, Alpina-specifikus Mírtle Luxury Wood betétekkel, egyedi iDrive kezelővel és akár 23 colos felnikkel egészítenek még ki. Az USA-ban már rendelhető az XB7, az első példányokat pedig szeptemberben vehetik át tulajdonosaik.