A BMW konszern jövőképével ismerkedhetnek meg az érdeklődők a müncheni cégközpontban, és nem hiányzik a sportos modelleket gyártó M GmbH sem, az M Next tanulmánnyal vizsgálják a lehetőségeiket. Noha a vezető van a középpontban, ő dönthet úgy is, hogy az elektronikára hagyja a vezetés terhét, hiszen önvezető rendszer is van a fedélzeten.
Sirályszárnyas ajtókon keresztül lehet hozzáférni a lapos kupé utasteréhez, ahol memóriahabos sportülések várják az utasokat. Új elem a kormányt körülölelő ívelt üveglapra vetített kijelző, de a fel-a-fejjel kijelző is szintet lépett azzal, hogy immár az egész szélvédőt használja. Az elektronika a jármű sebességét is figyelembe véve egyre inkább a középpontba helyezi a legfontosabb információkat, így a vezetőnek egyre kisebb területre kell koncentrálnia haladás közben. A kárpitozás szintetikus szálakból szőtt szövetből készült, sötétkék és a külsőre hajazó narancs színben.
Két villanymotor és egy négyhengeres benzinmotor hajt, utóbbi a hátsó tengelyre tudja szükség esetén továbbítani az erejét, a rendszerteljesítmény 600 lóerő. A hálózatról tölthető hibrid hajtás 100 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít, miközben a 0-100 km/óra sprintet 3 másodperc alatt letudja. Az önvezető rendszer egyébként azért szerves része a BMW M Next tanulmánynak, mert így az autó saját magától képes elmenni leparkolni, miután a tulajdonosa megérkezett a céljához, illetve ugyanígy magától elő tud állni induláskor.