Azzal nem lehet vitatkozni, hogy manapság egyre nagyobb szerepe van a különböző digitális csatornáknak az autóvásárlásban, de azért érdemes némi fenntartással kezelni a Capgemini konzultációs cég által elvégzett felmérés eredményeit. A világszerte 10 578 válaszadó ugyanis az internetet használó magánszemélyek közül kerül ki.
A lényeg a következő, a fiatalok leginkább közösségi oldalakon gyűjtenek információkat az autóvásárláshoz, és gyakran még próbaútra se hajlandóak elmenni a márkakereskedésekbe – sokkal inkább azt szeretnék, hogy vigyék el hozzájuk a kinézett autót, vagy az egy, általuk megnevezett helyen várjon rájuk. Azon se lehet csodálkozni, hogy a Egyesült Államokban a megkérdezettek 34 százaléka vásárolna autót az internetről, míg Kínában 61 százalék az arány – utóbbi helyen sokkal ritkább a márkakereskedő-hálózat, sok esetben csak így jut az óhajtott autójához az ügyfél.
Az első, internetes információgyűjtést követően azonban még mindig a márkakereskedésben folytatják az informálódást az ügyfelek, ahol még alkudnak is, mielőtt megkötik meg az üzletet. Ráadásul az új generációhoz tartozó autóvásárlók a birtoklás során is elvárnak olyan dolgokat, amik egyébként nem megszokottak: a kisebb javításokat az otthonukban végezze el egy szerelő, az autógyár távdiagnosztikát végezzen, illetve szervizlátogatás nélkül hajtson végre szoftverfrissítéseket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!