Amikor Írországban kipróbálhattuk az Opel alaposan átdolgozott, 2,0 literes dízelmotorjával szerelt Insigniát, még csak hallottunk róla, hogy ősztől a Szentgotthárdon készülő 1,6 literes turbódízel is megjelenik majd a középkategóriás típusban. Most lett hivatalos a dolog, és az akkori információkhoz képest annyi a változás, hogy a gyengébb változat 120 lóerőt tud, az erősebb 136 lóerős.
Egyedüli 2,0 literes dízelként tehát az egy turbós, 170 lóerős erőforrás marad a kínálatban, a biturbó megszűnik, a gyengébbeket pedig az 1,6-os négyhengeres váltja, amelynél szériában adják a motorleállítót. A 120 lóerős változat 0-100 km/h-s sprintje 11,9 másodpercig tart, ami pontosan annyi, mint a korábbi, 120 lóerős 2,0 literes dízelnél, de ötödik fokozatban a 80-120 km/h-s gyorsulási idő 10,4 másodperc, ami több mint 2 másodperces javulás. A szabványos fogyasztás mindössze 3,9 l/100 km alacsony gördülési ellenállású gumikkal. A 136 lóerős változat szabványos fogyasztása egy decivel alacsonyabb, 3,8 l/100 km, ami a CO2-alapú adózás világában nagyon fontos, 99 g/km-es CO2-kibocsájtásnak felel meg. A maximális nyomaték mindkét esetben 320 Nm 2000/percnél.
Az új dízel mellett most jelenik meg a kínálatban az új IntelliLink fejegység, amely az OnStar kommunikáció mellett javított wifi-szolgáltatást (4G/LTE kommunikáció akár 7 készülékhez) is nyújt. Az OnStar szolgáltatás Magyarországon csak 2016 folyamán kezdi meg működését, részletekkel csak később szolgál majd az Opel. Új a Navi 900-as készülék is, ami Apple CarPlay szolgáltatást is nyújt, és több mint 30 európai ország térképét tárolja memóriájában.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!