A Renault kezdte ezt az egész olcsóautózást, és olyan sikeres mindezzel, hogy a konszerntárs Nissan is újra feltámasztja a Datsunt. A Volkswagennel kapcsolatban egyelőre a Tantus nevet emlegetik az új olcsóautó-márkaként, a Suzuki pedig a Maruti nevet használja fel olcsóautóihoz. Természetesen a kisautóban profi Fiat se akar lemaradni, Sergio Marchionne nemrég arra utalt, feltámasztják az Innocenti márkát, amellyel az olcsóautók piacán szeretnének szerepelni.
Ez annyiból logikus lépés, hogy a Fiat 1990-ben vásárolta meg a korábban bérgyártással foglalkozó Innocentit, abból a célból hogy az 1983-ban bemutatott Uno-t a Punto bemutatása után tovább gyártsa azoknak, akiknek az új kisautó netán túlságosan drága lenne. A márkanevet aztán 1996-ban nyugdíjazták, de hamarosan visszatérhet.
A Fiatnak rengeteg fölös kapacitása van, úgyhogy nem kell feltétlenül új gyárat építenie, motornak meg ott van az 1,25 literes benzines, vagy akár a 0,9-es Twinair szívó változata – ami a kevés alkatrész miatt olcsón gyártható erőforrás. Az utóbbi időben rejtélyes, korábban nem látott prototípusok tűntek fel Torino környékén, amelyek ránézésre sem a Fiat, se az olaszokhoz közel álló Suzuki kínálatába nem illeszthető be egyértelműen. Talán már az új Innocenti miniautó első példányai futják a tesztkilométereiket. Ha ez igaz, akkor akár már 2014 végén, 2015-ben várható a márka újjászületése.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért