Indián belül a kisebb piacok közé tartozik Assam tagállam, ahol több, mint 30 millióan laknak, most mégis a helyi piacon érdekelt autógyártók érdeklődésének középpontjába került, miután a helyi kormányzat megtiltotta a nem kellően biztonságos autók forgalmazását. Arról van szó, hogy miután a Global New Car Assesment Programme (GlobalNCAP) keretében elvégzett törésteszteken csapnivaló eredményt értek el a legnépszerűbb indiai autók, a politikusok úgy gondolták, megvédik az ilyenektől a vásárlókat, és betiltották azoknak a forgalmazását.
Egészen pontosan a 4 méternél rövidebb (ez adózási szempontból lélektani határ Indiában) és 1500 kg-nál könnyebb autóknak kell megfelelniük az NCAP törésteszten. Mintegy 140 modell érintett, a gyakorlatban ez nagyjából tucatnyi kocsit jelent, csak a jogszabályban külön felsorolnak minden egyes felszereltségi szintet. Lényegében az indiai autópiac túlnyomó többségét jelentő kategóriát szüntették meg ezzel a jogszabállyal, ami természetesen nem tetszett az autógyártóknak, akik perre mentek, de a Gauhati legfelsőbb bíróság június 26-i ítéletében helyben hagyta a törvényt.
Az autógyártók szerint hátrányos megkülönböztetés, hogy csak a 4 méternél rövidebb személyautók érintettek a jogszabály által, miközben az alvázas, esetenként több évtizeddel ezelőtt kifejlesztett terepjárókat korlátozás nélkül lehet tovább forgalmazni, és azok se biztonságosabbak. Assam tagállam egyébként csak annyit tett, hogy az Indiában 2017-től általánosan kötelező biztonsági szintet már most kötelezővé tette, és az autógyártóknak még nem volt ideje felkészülnie a változásokra. A márkakereskedésekben még mindig fogadnak megrendeléseket ilyen autókra, de azzal a feltétellel, hogy a kiszállítás elhúzódhat – abban bíznak a márkakereskedők, hogy az augusztus 27-én esedékes következő egyeztetésen visszavonják a rendelkezést.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!