Újabban egy önjáró vázra építi fel legkülönlegesebb tanulmányait a Toyota, a Camatte, a Camatte57s és a Hajime is ugyanarra a műszaki alapra épült, épp csak a megjelenésük volt minden esetben egyedi – a cserélhető karosszériának köszönhetően.
Most ez utóbbi tulajdonságot, mármint azt, hogy a karosszéria valójában nem teherviselő szerkezeti elem használják ki a Setsuna elnevezésű autónál, amelynek teljes egészéből fából készítették el a külsejét. A Sumimoto Erdőgazdaság segítségét kérték a Toyota mérnökei, ők nem csak a megfelelő fafajták kiválasztásánál segítettek, de a megmunkáláshoz is tippeket adtak.
Összesen 86 darab kézzel megformált fa alkatrészből áll össze a karosszéria és az utastér burkolata, amely során az okurari elnevezésű technikát használták, azaz szögek nélkül csatlakoznak egymáshoz az egyes elemek, az ékkel szétfeszített csapok egyenként több réteget fognak össze, és oldható kötésről lévén szó javítást is lehetővé tesznek.
Mivel természetes anyagból készült a karosszéria, az idővel változni fog, mégpedig az ívelt darabok formája változik majd meg az évek múlásával, de ezt is figyelembe vették a karosszéria megépítésekor a Tsuji Kenji irányításával dolgozó Toyota-mérnökök. A Setsuna fa karosszériáját alumínium elemekkel tették teljessé, a dísztárcsa, a kormánykerék és az ülésvázak is ebből a könnyűfémből készülnek. Az utastérben elhelyezett óra különlegessége, hogy az óra és perc mellett az évek múlását is számolja, ezzel a fák évgyűrűire utalnak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!