2001-ben mutatta meg a Nissan azt a tanulmányautót, amelyből aztán a 2008-as modellévtől forgalmazott – 2007 decemberében indult a sorozatgyártás – GT-R sportkocsi lett. A 3,8 literes V6-os biturbóval szerelt összkerékhajtású kupé a folyamatos modellgondozás jóvoltából már 570-600 lóerőnél tart, és még mindig jól fogy. Az Egyesült Államokban például a 2022-es 57 darabbal ellentétben 2023-ban 390-et értékesítettek, ami 584%-os javulást jelent – igaz, alacsony volt a bázisérték. Már évek óta hallani pletykákat arról, hogy készül az utód, de csak nem akar körvonalazódni az emlegetett plug-in hibrid hajtású autó, ezzel szemben a Hyper Force tanulmány rögtön az akkumulátoros-elektromos korszakba emeli át a legendás sportkocsit.
Az 1360 lóerő rendszerteljesítményű, e-4ORCE összkerékhajtású autóval kapcsolatban nyilatkozta most azt Giovanny Arroba, a Nissan formatervezője az Autocar újság kérdésére, hogy „merész, de elérhető álom, ami az évtized végére valósulhat meg”. A Nissan termékfejlesztésért felelős vezetője, Ivan Espinosa azt nyilatkozta az akkumulátoros-elektromos GT-R kapcsán, hogy azzal megvárják, amíg a szilárdtest-akkumulátorok levetkőzik a gyermekbetegségeket, és hogy amíg a tanulmány 2 hajtómotort kapott, a szériaautóban 3- vagy 4 hajtómotor is elképzelhető. Egy biztos: még semmi nem biztos a Nissan GT-R utódlással kapcsolatban, tehát még van pár éve az aktuális nemzedéknek a piacon.