Az EuroNCAP konzorcium egyik alapítója a saját törésteszt-laboratóriummal rendelkező, a brit biztosítótársaságok által finanszírozott Thatcham Research, amelynek mérnökei a vizsgálatokat követően szétszedik az összetört autókat, hogy az egyes alkatrészeket külön is megvizsgálják. Az évek alatt már többször találkoztak olyan légzsákokkal és gyermekülés-rögzítésekkel, amelyeken gyanús jelöléseket találtak. Jellemzően tollal vagy filccel írt „for crash-test only” (csak törésteszre) vagy „Euro NCAP test” feliratokkal találkoznak. A gyártók jellemzően azzal védekeznek, hogy korai alkatrészről van szó, és még véletlenül se akarnak csalni, és ezt minden esetben megerősítette az ilyenkor lefolytatott vizsgálat. Talán a TDI-botrány hatása, hogy újabban egyre kevesebb az ilyen, gyanús jelöléssel rendelkező alkatrész.
Az EuroNCAP törésteszteken is csalnak a gyártók?
2018. Október 11. 22:12