Az alapoktól kezdve tervezte újra XF modelljét a DAF gyár, mert az Euro 6-os motornak a korábbinál 30 százalékkal nagyobb hűtőfelületre van szüksége. Nem csak a forma és a motor új, az alvázat is kicserélték.
Elöl 1, 2 vagy három lapos laprugó, illetve légrugó által megtámasztott, a korábbinál könnyebb tengely dolgozik. Az alap hátsó tengely 60 kg-mal könnyebb a korábbinál, a 13 tonnás változaton 40 kg a megtakarítás az elődhöz képest. A nyerges vontatóhoz gyárilag akár 1500 literes gázolajtank is kérhető, a Paccar 13 MX motor szervizintervalluma 150 000 km, tervezett élettartama 1,6 millió km.
A legnagyobb belső méretű – hossz 2,25 méter, szélesség 2,5 méter – kabin kényelmesebb utazást tesz lehetővé az új felfogatásoknak és új fejlesztésű üléseknek hála, a fekvőhely 220 cm hosszú, szélessége 81 centi. Első kamionként az új DAF XF rendelhető LED-es fényszórókkal.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!