A TDI-botrány után kialakult helyzetben választották meg Herbert Diess a Volkswagen konszern és a Volkswagen autómárka vezetőjének, és egészen mostanáig elégedett volt a munkájával a cégvezetés. Azonban az utóbbi hetek botrányai és problémái – rasszista hirdetés, a Golf VIII (és testvérmodelljeinek) forgalmazásának leállítása, nem készült el időben az ID.3-as szoftvere – miatt Herbert Diess átadta az autómárka vezetését a márka korábbi vezérigazgatójának, Ralf Brandstätternek. A pletykák szerint Diess más menedzsert láttott volna szívesen a Volkswagen mákra élén, de a szakszervezetek nyomására mégis az 1993 óta a Volkswagennél dolgozó, és a ranglétrán folyamatosan felfelé lépkedő vezető mellett döntött.
Kérdés, hogy ezzel a lépéssel Herbert Diess feledtetni tudja-e a cégvezetéssel, hogy nagyon nem a tervek szerint alakul a Volkswagen márka elektromos átállása. Ha ez nem lenne elég probléma, a 61 éves vezető több ezer menedzser előtt nyilvánosan a felügyelőbizottság tagjait hibáztatta azért, hogy kiszivárogtatták a híreket a szoftverproblémákról, amely miatt több tag is felháborodását jelezte – a munkástanács képviselői mellett a Porsche SE és Alsó-Szászország állam képviselője is bent ül a testületben –, amelyet követően a konszern vezetője írásban és személyesen is bocsánatot kért a vádaskodásért.
Azt azért muszáj megemlíteni, hogy az automatikus vészhívórendszer frissített szoftverével elkészültek a mérnökök, az újonnan gyártott autókra már azt töltik fel, a szállítási láncban és az ügyfeleknél lévő autókat pedig folyamatosan frissítik, tehát a Volkswagen Golf VIII, a Seat Leon, a Škoda Octavia és az Audi A3-as forgalmazása is újraindult.