Mivel az akkumulátoros-elektromos járművek még sok vásárlónak a töltési lehetőség hiánya miatt nem jelentenek életképes alternatívát, a már megismert akkumulátoros-elektromos Ram 1500 REV mellett nem csak benzines modelleket kínálnak majd 2025-től, de lesz hatótávnövelős elektromos változat is Ram 1500 Ramcharger néven.
Utóbbi az új STLA Frame alvázat használja, amelynél különösen széles a hossztartók közötti tér, hogy oda könnyen lehessen akkumulátorokat elhelyezni, itt azonban nem a Ram 1500 REV 168 vagy 229 kWh kapacitású akkumulátorát használják, hanem egy 92 kWh kapacitású darabot. Ezt lehet kívülről is tölteni (legfeljebb 145 kW teljesítménnyel), de ez a feladat alapvetően a motorháztető alatt lévő, generátorként üzemelő 3,6 literes V6-os dolga – utóbbit úgy alakították át, hogy 177 LE a teljesítménye. A platón elhelyezett elektromos csatlakozás 7,2 kW teljesítményt képes szolgáltatni elektromos eszközök számára. Csak a 2025-ös modellévben – tehát valamikor 20204 augusztusa után – lesz csak elérhető ez a változat a REV modellel együtt, addig pár számot közöltek a tudásról, a hatótávolság egy feltöltéssel (benzin és áram) több mint 1100 km, a 2 hajtómotoros összkerékhajtást kap 664 LE/883 Nm rendszerteljesítménnyel (elöl 340 LE, hátul 324 LE).
Az alapvetően belső égésű motorral szerelt 2025-ös Ram 1500-as kitart az eddigi „keskeny” alváz mellett, de itt is forradalminak nevezhető változások vannak, hiszen már nem lesz elérhető V8-as – és a 3,0 literes V6-os turbódízel is búcsúzik. Marad az alapmotor, a 3,6 literes V6-os, amelyhez már alapáron adják az eddig feláras lágyhibrid rásegítést – teljesítményadatot nem közöltek. A másik erőforrás a Hurricane néven futó, 3,0 literes biturbó soros 6 hengeres, amelynek alapkivitele 420 LE/636 Nm teljesítményű, a High Output változat 540 LE/706 Nm-t tud (ez kerül a 2025-ös Ram 1500 RHO sportmodellbe, az eddigi király, a TRX visszatérése később lesz téma), az összes motorhoz a 8 fokozatú ZF automatát adják, opciós az összkerékhajtás és/vagy a részlegesen önzáró differenciálmű. Három végáttétel közül választhatnak a vásárlók annak függvényében, mennyire munkára és mennyire autópótléknak vásárolják a nagy méretű pickupot.
Meredekebb a hűtőrács, amely felszereltségtől függően 8-féle kialakítással jöhet, LED-es fényszórókat használnak, a légellenállást javítja a korábbiaknál pontosabban illesztett fülke- és plató. Új a Tungsten csúcs-felszereltség a 24 irányban állítható, masszázsfunkciós, fűthető/hűthető első üléseket kap, 23 hangszórós Klipsch Reference hifit és minden, a típushoz elérhető extrát: 4 kerék légrugózás, 14,5 colos központi érintőképernyő, 10,25 colos képernyő az anyósülés előtt, fel-a-fejjel kijelző, 2-es szintű önvezetést lehetővé tevő vezetőtámogató rendszer, stb. A Uconnect5-ös fejegység a korábbinál 5-ször gyorsabban reagál a parancsokra.