Nagy-Britanniában gyártják az Ariel Atom sportkocsit, amelyet az extrém V8-as változattól eltekintve a korábbi Honda Civic Type R 2,0 literes motorjával szerelnek, van, hogy szívó változatban, van, hogy kompresszorral támogatva. Ez egy remek erőforrás, azonban igazából csak Európában találni hozzá alkatrészeket, az Egyesült Államokban például nehéz beszerezni a karbantartáshoz szükséges dolgokat.
Itt jön a képbe az Ariel helyi forgalmazója, akik a helyi piacon elérhető 2,4 literes Honda négyhengerest építették az ülések mögé, amelyhez egyszerűen és olcsón lehet alkatrészeket szerezni. Ezekre pedig előbb-utóbb szükség is lesz, hiszen turbófeltöltővel 365 lóerősre tuningolt formában alkalmazzák az erőforrást, és várhatóan a használat módja is megnöveli az igénybevételt. Az Ariel Atom 3S névre keresztelt alkotás egyébként a V8-as változat (500 LE) után a legerősebb Atom.
Nem csak a motort cserélték ki, de új a menetstabilizáló, a sofőr menet közben választhat az öt fokozat közül, a lengéscsillapítók is állítható keménységűek. Egyvalamit azonban vásárláskor kell eldöntenie a leendő tulajdonosnak, megelégszik a gyári hatfokozatú váltóval, vagy rövidebb végáttételt kér, netán rögtön Sadev szekvenciális váltót kér? Az Ariel Atom 3S 2,8 másodperc alatt gyorsul 96 km/órás tempóra (nem tudjuk, melyik váltóval), a negyedmérföldes távot 10,7 másodperc alatt teljesíti, és 90 ezer dollárról indul az ára. Ezért a pénzért egyébként szélvédőt is kap majd a kedves ügyfél.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!