Az önjáró dobozok elterjedésével az Italdesign szerint olyan váltásra lesz majd az építészetben, mint amikor megjelentek az autók, tehát az új közlekedési eszközhöz készülnek majd az új ingatlanok – nem lesznek garázsok (a meglévők átalakulnak), és a zéró helyi károsanyag-kibocsájtású járműveknek lehetővé teszik majd különféle megoldásokkal, hogy azok egészen az otthonig tudják szállítani az embereket. A Climb-E ennél egy kicsit többet tud.
Lesznek majd olyanok, akik tényleg az otthonuk részeként tekinthetnek majd az önjáró dobozra, illetve arra is lehetőség lesz, hogy otthon vegyen igénybe az ember különféle szolgáltatást, legyen szó masszázsról, orvosi/fogorvosi szolgáltatásról, de akár kávézót/éttermet is kérhet az ember például egy parti idejére. És ott vannak az olyan hagyományos elrendezések, mint személy és csomagszállítás. Mindezt tudja az Italdesign Climb-E, részben annak a tulajdonságának köszönhetően, hogy annál olyan elektromos rendszert valósítottak meg, amely alkalmas különféle fedélzeti akár nagyfogyasztók ellátására is.
Felépítését tekintve van egy alsó, a hajtásláncot tartalmazó modul (27 lóerős teljesítményű hajtómotor van minden egyes keréknél, a 800 voltos nagyfeszültségű rendszer 250 kW-os villámtöltés fogadására képes (kábelen keresztül a 80%-os töltöttségi szint 15 perc alatt, a nagyteljesítményű indukciós töltéssel 30 perc alatt érhető el), a 65 kWh kapacitású akkumulátorral 322 km az elérhető hatótávolság, és egy ettől független felső modul, ami szabadon berendezhető.