Bejött a vásárlóknak az eddigi megjelenés, így a Lexus formatervezői inkább csak a részleteket csiszolták, például az egész orr megkapta az orsó-kialakítást, és noha teljesen új alapra helyezték át műszakilag az autót. Az F Sport megjelenés már nem egyszerű extra lesz, azt az új fejlesztésű, 500h jelzésű hibrid hajtáshoz adják majd. A külső méretek lényegében változatlanok – a hossz maradt, a szélesség 25 mm-t gyarapodott, a magasság 10 mm-t csökkent –, mégis több hely jut az utasoknak a 60 mm-rel megnövelt tengelytávolság miatt; az első túlnyúlás változatlan, tehát hátrébb vitték a második tengelyt. A csomagtér hossza még így is bővült 5 centivel a korábbinál keskenyebb ajtó jóvoltából, a rakodóperemet 3 centivel vitték lejjebb.
A vezető dolgát könnyítik az új műszerfal-kialakítással, az NX-ből és RZ-ből ismert Tazuna-filozófia szerinti elrendezésnél a digitális műszeregységben középre kerülnek a legfontosabb információk, elérhető fel-a-fejjel kijelző is, a 14 colos képátlójú központi érintőképernyőn pedig könnyen és gyorsan lehet navigálni, ha épp a fejlett hangvezérlés – magyarul is elérhető – nem lenne elég. Újak az ülések, az elsőknél átalakították a formát a könnyebb megközelítés és a jobb testtartás érdekében, a kárpitok között vegán műbőr is elérhető.
Ugyanazt a TNGA-K alapot használja az RX, mint a nemrég piacra dobott NX, de egyfelől nagyobb a méret és egyedi a hangolás is – a nagyobb tengelytávolság miatt például extra merevítőket kapott a padló, amitől a teljes karosszéria merevebb lett. Ennél fontosabb információ, hogy az új alapra való áttérésnek köszönhetően 90 kg-mal csökkent a saját tömeg az elődhöz képest, a tömegközéppont 15 mm-rel kerül alacsonyabbra, ezen kívül még az elöl 15, hátul 50 mm-rel szélesebb nyomtáv is javítja a dinamikai tulajdonságokat. Az akusztikai mérnökök nem csak a zajszigetelésen dolgoztak, de az ajtócsukódás hangját is tökéletesítették – majd a gyakorlati próba során tudjuk meg, ez pontosan mit is jelent.
Az EU-n belül csak hibrid hajtással árulják a Lexus RX-et, a belépő dízelek ellenfelének szánják a 350h-t, a 2,5-ös szívómotort használó, 245 lóerő rendszerteljesítményű öntöltő hibrid hajtással 6,4-6,7 l/100 km az átlagfogyasztás. A legnépszerűbbnek a 450h+ jelzésű plug-in hibrid hajtást várják, ennél a 2,5-ös szívómotor és a 2 villanymotor (elektromos hátsó tengely is van) rendszerteljesítménye 306 LE, a 18,1 kWh kapacitású akkumulátorral 65 km-es elektromos hatótávolságot céloztak meg (homologizáció folyamatban). Az EU-n kívüli piacokon egyszerű turbómotorral (249 vagy 279 LE) is elérhető lesz a típus.
Ezek az eddig is ismert hajtások, amelyek mellé érkezik a kínálatot megkoronázó, 500h jelzésű öntöltő hibrid hajtás. Ez nem a bolygóműves egységet, hanem hagyományos, 6 fokozatú automatikus váltót használ az első tengelyen, amibe 2,5 literes turbómotor hajt be egy villanymotorral együtt, ezenkívül van még elektromos hátsó tengely is, a rendszerteljesítmény 371 LE. Itt az RZ villanyautóhoz kifejlesztett Direct4 rendszer szabályozza az elektromos összkerékhajtás működését, amely a dinamikus haladást részesíti előnyben, a 0-100 km/óra gyorsulás 6 másodperc alatt megvan, a szabványos átlagfogyasztás 8,2-8,5 l/100 km – utóbbi értékek még változhatnak a homologizáció során.