Első ránézésre talán elcsodálkozik az ember azon, milyen megjelenést kapott a legújabb Mitsubishi Pajero Sport, de a japán formatervezők szándéka az volt, hogy mindenáron feltűnő legyen az újdonság a közutakon. Úgy tűnik, nem voltak hajlandóak kompromisszumokra szépség tekintetében…
A lemezek alatt egyébként ugyanaz az alváz rejtőzik, mint a legújabb Mitsubishi L200-as pickup esetén is, de már ahhoz képest is van műszaki újdonság. Csak az erősebb, 181 LE/430 Nm teljesítményű 2,4 literes MIVEC dízelmotorral kínálják a terepjárót, és ehhez felár ellenében nem a teherautónál kínált 5 fokozatú, hanem a legújabb fejlesztésű 8 fokozatú automatikus váltót párosítják. Az elődhöz képest 17 százalékkal csökken a szabványos fogyasztás, pontos érték megnevezése helyett annyit mondanak, hogy a Thaiföldön 2016-tól adózási szempontok miatt fontos 200 g/km-es érték alatt marad a Pajero Sport.
Többet tud a Super-Select összkerékhajtás is, aminek első Mitsubishiként van Off-road üzemmódja – azt nem részletezik, hogy ez pontosan mit is jelent -, illetve a japán márkánál itt debütál a lejtmeneti fékvezérlés. A hasmagasságot 13 mm-rel 218 mm-re növelték, nagyobb a gázlómélység is, szóval javítottak a terepjáró-képességeken, és ide tartozik még az elektromos rögzítőfék, amelynek oldásához elég csak gázt adni, ha fokozatban van az autó. Hét légzsák, holttérfigyelő, ütközésre figyelmeztető segéd, körkamera és az új fejlesztésű Ultrasonic missacceleration Mitigation System (UMS) nevű, akaratlan gyorsítást megakadályozó elektromos rendszer is van a fedélzeten.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!