Immár mondhatjuk, hogy hagyományosan csak kétezer darab Mini John Cooper Works GP készül, a 2006-os eredetit követően a Párizsi Autószalonon bemutatkozó új modellt is limitált számban készítik. A recept nem változott, csak a fűszerezés.
A normál tuning csomagon felül kipakolják az utastérből a felesleges dolgokat, értsd hátsó ülést, ennek a helyére egy combos keresztmerevítőt raknak – a saját tömeg mindössze 1160 kg. Félig verseny abroncsokat szerelnek az egyedi felnikre, és a lehető legtöbbet kihozzák az 1,6 literes turbómotorból. Jelen esetben ez 218 lóerőt és 280 Nm-t jelent. Rengeteg időt töltöttek a felfüggesztés és az aerodinamika finomhangolásával, aminek meglett az eredménye.
A Nürburgring Nordschleifén 8:23 alatt megy körbe az új Mini John Cooper Works GP, ami 18 másodperces javulás az elődhöz képest. A felfüggesztés egyébként állítható, annak függvényében pár kézmozdulattal módosítható a geometria, hogy közúton, vagy pályán próbálkozik az ember. Minden esetben 6,3-as százas sprintnek és 242 km/órás végsebességnek örülhetnek a tulajdonosok. No meg az extra teljesítőképességű, elöl 330 mm-es tárcsákkal és hat dugattyús nyergekkel dolgozó fékrendszernek. Néhányan visszalépésnek élhetik meg, hogy mechanikus helyett elektronikus differenciálzárja van az autónak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!