Az eddigi legjobban vezethető, legradikálisabb és legerősebb M4-es, amit valaha gyártottak – ígéri a BMW az M4 GTS-ről, de mivel még csak most tartunk a típus első generációjának félidejénél, ez  túlságosan sokat nem jelent; jöhet még erősebb, még radikálisabb változat…

Azonban az elmondható, hogy ez a kupé az eddigi leggyorsabb BMW személyautó. A 3,0 literes soros hathengeres turbómotor teljesítményét többek között vízbefecskendezéssel 70 lóerővel, 500 lóerőre növelték, a maximális nyomaték 600 Nm-re emelkedett. A hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval így mindössze 3,8 másodpercig tart a 100 km/órás sebesség elérése, a csúcs pedig elektronikusan korlátozott 305 km/h. Rögtön a Nürburgring Nordschleife köridőt is közölték: 7 perc 28 másodperc.

Nem csoda, hogy a GTS változatnál alapáron adják a karbon-kerámia fékrendszert, de például a felfüggesztés is teljesen új, hiszen a versenyautókhoz hasonló módon állítható alkatrészeket kapott. Akinek ez még nem elég versenyautós, annak a Clubsport csomagot kínálják, amely narancs színű bukókeretet, hatpontos biztonsági öveket és könnyen elérhető helyen lévő porral oltó készüléket tartalmaz.

A karosszéria a kötelező karbon légterelők mellett karbon motorháztetőt és egyedi karbon csomagtérfedelet kap, utóbbinál a hátsó szárny alumínium-öntvény rögzítéseket kap. Az M GmbH kifejezetten ehhez a mindössze 700 példányban készülő autóhoz készítette el a könnyűfém felniket, amelyekre Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsokat szerelnek. A karosszériatuningot LED-es első és szerves LED-es hátsó lámpák teszik teljessé, utóbbi ennek a technológiának az első alkalmazása sorozatgyártású személyautón. A BMW M4 GTS a Tokiói Autószalonon debütál, az árával kapcsolatban még nem közöltek információt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!