Történetének legnagyobb szabadidő-autójaként mutatta be az Audi a Q6-ost még 2022-ben, a kínai piacra szabott benzinmotoros szabadidő-autó nevét örökli meg az Audi Q6 e-tron, amelyet a márka eddigi legfontosabb modelljének tartanak. Először ez kapja meg a márkajövőjének számító Premium Platform Electric nevű építőkészletet, illetve az ezzel járó jövőbiztos megoldásokat. Utóbbinál olyanokra kell gondolni, hogy a vásárlást követően majd előfizetési díj ellenében elérhető szolgáltatásokkal fog pénzt keresni az Audi, távoli frissítéssel lehet naprakészen tartani az elektronikus rendszert, az akkumulátornál viszonylag könnyen cserélhetőek az egyes modulok, illetve hogy megújuló forrásból származó anyagokkal van tele az utastér.
Körvonalként létezik már csak a Singleframe-hűtőrács a kocsi orrán, fent látjuk a menüből változtatható menetfényeket, alul rejtették el a fényszórót. Hátul már 60 szegmenst használ a dinamikus világítás, amivel akár (autó-X kommunikációval előrejelzett) veszélyekre, például vészfékezésre tudja felhívni a mögöttes közlekedőt az elektronika. Erősen megformálták az oldalfalat, szokás szerint a normál mellett S line és S megjelenés is van. A karosszéria hossza 4771 mm, szélessége 1965 mm, magassága 1648 mm, a tengelytávolság 2899 mm, különösen tágas második sort ígérnek. A csomagtér alaphelyzetben 526 literes, a hátsó ülés ledöntésével 1529 literre bővíthető, az orrban van egy további 64 literes tároló. Teljesen digitális lett a műszerfal, amelyen már az anyósülés előtt is van egy képernyő, fizikai kapcsolókat a kormányon és a vezetőajtón találunk, utóbbi egy meglehetősen méretes panelt jelent sok apró kapcsolóval, ide került át a fényszóróvezérlés is.
Győrben gyártják a korábbinál 30%-kal kisebb helyigényű, 20%-kal könnyebb hajtómotorokat, a hajtűkanyar-megoldással sikerült sűrűbb tekercselést elérni, a forgórész olajhűtésével sikerült nagyrészt kiküszöbölni a ritkaföldfémek használatát. A 800 voltos nagyfeszültségű akkumulátor 10 vagy 12 modulból áll – 83 illetve 100 kWh bruttó kapacitás –, amelyeket probléma esetén külön-külön lehet cserélni, az alsó védőlemez hőszigetelő tulajdonságokkal bíró műanyagból készül. Szépen hangzik a 270 kW-os töltési teljesítmény, de milyen az ilyen töltők még ritkaságszámba mennek, a vezérlőelektronika képes 2 darab telepként kezelni az akkumulátort, kétszer 135 kW-tal töltve, és így megfelezve a 400 voltos töltőknél elérhető töltési időt.
A navigáció már a töltőpontok teljesítményével és foglaltságával is számol, és úgy alakítja ki az ajánlott útvonalat, hogy a lehető leghamarabb célba érjen az Audi Q6 – ezt az esetlegesen menet közben szükséges alternatív útvonalnál is figyelembe veszi. Akár 220 kW teljesítménnyel képes elektromos lassításra az autó, ezzel a lassítási feladatok 95%-a megoldható a hidraulikus fékek használata nélkül. A kormány mögötti kapcsolófülekkel lehet állítani a fékenergia-visszatermelést, a szabadon gurulástól az egypedálos vezetésig terjed a spektrum.
A Premium Platform Electric sokoldalúságát az E3 nevű elektronikus rendszer adja, amely 5 vezérlőegységet használ: 1. hajtás/felfüggesztés, 2. vezetőtámogató rendszerek, 3. infotainment, 4. kényelmi funkciók, 5. együttműködés és távoli frissítés. A vásárláskor megrendelt konfiguráció később szabadon, mármint előfizetési díj ellenében módosítható lesz, a hardvert és a szoftvert igyekeztek a lehető legjobban elkülöníteni, hogy hosszú éveik képes legyen a frissítések fogadására a rendszer. A 2024 harmadik negyedévében bekövetkező piaci bevezetésnél az Audi Q6 e-tron (388 LE rendszerteljesítmény) és az Audi SQ6 e-tron (517 LE rendszerteljesítmény) lesz elérhető, mindkettő 100 kWh-s akkumulátort kap, később hátsókerékhajtású változatok is lesznek a választékban.