Hármasával mutatja be a sportmodelleket a Volkswagen, hiszen alig pár nappal az ID.3 GTX és az ID.7 GTX után itt az ID.Buzz GTX – ez a Volkswagen Haszonjárművek eddigi legnagyobb teljesítményű modellje. Igaz, az előnye mindössze 5 lóerő az USA-ban már bejelentett, 2 hajtómotoros összkerékhajtással szerelt ID.Buzz 4Motion-höz képest, az 330 lóerős, a forró változat 335 lóerős.
Mindenfelé árulni fogják a sportos hangolású ID.Buzz GTX-et, amelynek lesz rövid és nyújtott, 5, 6 és 7 személyes változata, és 2 akkumulátor-kapacitás közül lehet majd választani. A sportos vezetési élményre vágyók mellett még a vontatni szándékozók is ott lesznek a célcsoportban, hiszen az ID.Buzz GTX 1,8-1,6 tonnát húzhat (rövid és nyújtott karosszéria), míg a normál ID.Buzz csak 1 tonnát. Egyedi első lökhárító teszi könnyen felismerhetővé a GTX-változatot, amely még fekete karosszériadíszeket kap, és 20 colos Solna felniket. Csak itt kérhető a cseresznyepiros szín, amelyet felár ellenében ezüsttel kombinálnak.
Sötét színeket használnak a Volkswagen ID.Buzz GTX utasterében, egyedül ez kap például fekete tetőkárpitot, egyediek az ülések és az azokat borító műbőr kárpit, amelyet piros csövezéssel és díszvarrással látnak el. Ennek a változatnak az érkezésével lett elérhető a fel-a-fejjel kijelző a típusnál, és lecserélték a fejegységet is, ami gyorsabb hardvert kap, 12 helyett 12,9 colos képátlójú érintőképernyőt, és IDA digitális segédet is, ami a ChatGPT segítségével igyekszik értelmezni a felhasználó kéréseit.