Jelenleg 16%-os részaránynál tart a zéró helyi károsanyag-kibocsájtású autók értékesítése Kaliforniában, az állami California Air Resources Board (CARB) bizottság most elfogadott Advanced Clean Cars II szabályozása értelmében 2035-ben már 100%-ban villanyautókat lehet csak értékesíteni az államban – ezen belül legfeljebb 20% lehet plug-in hibrid, azaz belső égésű motort is használó autó (legalább 80 km-es elektromos hatótávolsággal). A hidrogén üzemanyag lehetőségét is meghagyják, azt nem írják elő, hogy azt áramtermelésre (tüzelőanyagcella) vagy belső égésű motor üzemanyagként használják a gyártók. A villanyautóknak legalább 240 km-es hatótávolságot, villámtöltés lehetőségét és töltőkábelt kell tartalmazniuk, az akkumulátor kapacitása 10 év/240 000 km után az eredeti 80%-a fölött kell legyen). A CARB egyébként menetrendet is előírtak, eszerint folyamatosan kell növelniük a villanyautó-értékesítést a piaci szereplőknek.
A gyártók szerint ez komoly kihívást jelent majd nekik, de nem csak az autógyártók szenvednek az új szabályozás miatt, maga Kalifornia államnak is komoly befektetéseket kell majd eszközölnie a cél elérése érdekében. A jelenlegi autóállomány belül ugyan kicsi a villanyautók aránya, mégis a California Independent System Operator nevű, az állam energiahálózatát felügyelő szervezet azt kéri a villanyautósoktól, hogy a nagy melegre való tekintettel ne töltsék autóikat, mert a hálózat alig bírja a légkondicionálók miatt megugrott terhelést. Amíg az autógyártók számára előírták a villanyosítást, arról egyelőre hallgat Kalifornia, milyen beruházásokkal akarja fejleszteni az elektromos hálózatát annak érdekében, hogy az általa megkövetelt új fogyasztók energiaigényét is teljesítse. A California Independent System Operator szerint ma még nem lehet látni, milyen elvárásokat támaszt a villanyautók kötelezővé tétele a hálózat felé, és ezért még nem is tudják megkezdeni a felkészülést. Arról nem is beszélve, hogy a nyilvános töltőpontok kiépítése is lassan halad, jelenleg nagyjából 73 ezer van, és ehhez a következő 3 évben még 123 ezer jön hozzá, miközben 2026-ban már 35%-os villanyautó-részarányt ír elő a CARB, azaz robbanásszerűen nő a töltőket igénylő autók száma.