Hivatalosan a 2014-es Genfi Autószalonon leplezi le a Lamborghini a Gallardo-t váltó Huracán típusát, nem ott láthatják először az érdeklődők az autót. Márciusig világ körüli túrára indulnak az első prototípusok, 60 városban összesen 130 zárt körű rendezvényen mutatják meg azokat a potenciális vásárlóknak.
Az Audi R8 modellfrissítés legnagyobb újdonsága a dupla kuplungos váltó megjelenése volt, és gy kicsit csodálkozott is az ember, hogy ekkora változtatást nem szoktak így időzíteni, de végül is alig egy évvel később már itt az oka az új váltó elkészítésének, a Lamborghini Huracán. A továbbra is Győrben gyártott 5,2 literes szívó V10-es közvetlen benzinbefecskendezéssel (Iniezione Diretta Stratificata) gyarapodott, teljesítménye 610 LE 8250-es percenkénti fordulaton, a maximális nyomaték 560 Nm 6500-nál.
A fordulatszám élvezetének élményét némileg csökkenti, hogy nincs analóg műszer; a kormány mögött egy, a vezető által konfigurálható monitor tájékoztat az autó és egyéb rendszerek (navigáció) működéséről. A 7 fokozatú dupla kuplungos váltó is szép olasz nevet kapott - Lamborghini Doppia Frizione -, az összkerékhajtás elektronikus vezérlésű, Strada, Sport és Corsa üzemmódban lehet használni az autót. Az alumínium-karbon vázas autó saját tömege mindössze 1422 kg, így nem csoda, hogy a 100 km/órás tempót 3,2, a 200-at 9,9 másodperc alatt futja meg a Lamborghini Huracán LP610-4, csúcssebessége meghaladja a 325 km/órát. Ezek után nem csoda, hogy alapfelszerelés a karbon-kerámia fékrendszer.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!