Nem kockáztatja meg egy csak életstílus-autó piacra dobását a Volkswagen, az európai kínálatot megkoronázó Arteon esetén ezért alkalmaztak ötajtós karosszériát, amelynek segítségével könnyen hozzá lehet férni az alaphelyzetben 563, támladöntés után 1557 literes csomagtérhez. A karosszéria 4862 mm hosszú, 1871 mm széles és 1427 mm magas, a tengelytávolság 2841 mm.
A forma újdonsága, hogy a fényszórók nem csak beleérnek, de részei a hűtőrácsnak, széria a teljesen LED-es fényszóró. Belül már nem ilyen merész a megjelenés, egyenes vonalak jellemzik a műszerfalat, a háromféle belső hangulat se túl merész: fekete, sötétszürke vagy sötét/világosszürke kombináció van. A márkától szokatlan lesz a felszereltségek rendszere is, az alapon felül az Elegance és R-Line felszereltségeket lehet kérni, előbbi a kényelemre, utóbbi a sportosságra vágyók számára készült. Sok mindenért felárat kell fizetni, a vetített műszeregység se jár alapáron, ahogy a nagy, 9,2 colos érintőképernyős fejegység sem.
Három motorral készül a Volkswagen Arteon, az 1,5-ös, 150 lóerős TSI Evo lesz az alap, a 2,0 literes TSI 190 és 280 lóerővel lesz választható – a piaci bevezetéskor csak utóbbi lesz elérhető, egyedüli benzinesként. A 2,0 literes TDI 150, 190 és 240 lóerős változatban kerülhet a motortérbe, a piaci rajtnál a középső szint még nem lesz választható. Újdonság, hogy a 150 lóerős benzines és dízel modellnél az első olajcserére csak 30 000 km (használattól függően változhat a futásteljesítmény) vagy 2 év után kerül sor, az első szervizre pedig 3 év vagy 60 000 km után.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!