Négy különböző autóval tett meg tesztutakat az American Automobile Association annak érdekében, hogy alaposan megvizsgálja az aktív vezetőtámogató rendszerek működését. A 4000 mérföldes, azaz 6435 km-es tesztutak során Kalifornia közútjain és az AAA saját tesztpályáján egyaránt mentek az autókkal, és 8 mérföldenként, azaz 13 km-enként tapasztaltak problémákat a segédek működésében.
Legtöbbször a sávtartó bizonytalankodott, a zárt pályán a távolságtartóval és sávtartóval felszerelt autó nem tudta kikerülni a lerobbant autót szimuláló felfújt akadályt, az esetek 66%-ban ütközés lett a dologból (nem volt az autó mellett másik jármű, tehát ilyen akadálya nem volt a sávváltásnak). Kifejezetten aggasztónak tartják, hogy különféle reakciókat mutattak a rendszerek ugyanarra (következő kör) az akadályra, azt is kifogásolták az AAA kutatói, hogy a rendszerek különösebb értesítés nélkül, azonnal adják vissza az irányítást az emberi sofőrnek.
Az American Automobile Association azt javasolja az autógyártóknak, hogy csökkentsék a vezetőtámogató rendszerek működését (ne hagyják, hogy a sofőr figyelme elkalandozzon) addig, amíg nem kellően megbízhatóak az elektronikus segédek. Arra is figyelmeztetnek, hogy ha a problémásan működő 2-es szintű önvezető rendszerekben csalódnak a felhasználók, akkor nem fognak bízni a jövőben érkező 3-as, 4-es és 5-ös szintű önvezető járművekben. Jelenleg a megkérdezett autósok 12%-a bízik az önvezető autók megérkezésében.