Az Emilia Auto nevű műhely úgy gondolta, hogy a hatvanas évek csodaszép Giulia GT kupé karosszériája megérdemel egy igazán erős hajtást, amit a mai Alfa Romeo kínálatban találtak meg. A Gilulia QV 2,9 literes, 500 LE/600 Nm teljesítményű V6-os biturbóját a nyolcfokozatú ZF automatikus váltóval együtt veszik alapul az átépítéshez.
Technikiailag nem a régi karosszériába építik be az új hajtást, hanem egy teljesen egyedi acélból készített vázat szerkesztettek, amire külső héjként rá lehet húzni a veterán karosszériát; a mai követelményekhez igazított felfüggesztés miatt alaposan kiszélesítik az első-hátsó sárvédőket. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztést használnak körben KW állítható rugóstagokkal, a fékrendszer a Brembo-tól érkezik, blokkolásgátló segítségére számíthat a sofőr.
Mivel a külsőt alaposan módosítani kell, az utastérben a lehető legtöbbet meg akarják őrizni az eredeti autóból, azért modern légkondicionálót és modern rádiót is beépítenek. Az Emilia Auto nem közölte, hogy a GT Veloce kupé tömege, vagy épp teljesítménye mekkora lesz, így még a tempóról se alkothatunk pontos képet, de azt már tudjuk, hogy alaphangon 400 000 eurós belépővel kell számolni.