Miután tiszteletüket tették a Genfi Autószalonon, majd az olasz Alpokban felkapaszkodtak egy lavinamentő csapat bázisára, Ausztriát átszelve hazákba érkezett a Land Rover adománygyűjtő expedíciója. A négy darab Land Rover Discovery – köztük a négy generációt megélt modell egymilliomodik példánya – összesen 8000 mérföldet (12875 km) készül megtenni a Birminghamtől Pekingig tartó, tizenhárom országot érintő útvonalon.
Az expedíció célja csak részben az, hogy demonstrálja a Land Rover Discovery terepképességeit, az ötvennapos kalandtúra másik, fontosabb küldetése, hogy egymillió angol fontnyi támogatást gyűjtsenek a Vöröskereszt és Vörösfélhold Társaságok Nemzetközi Szövetsége által szervezett, ugandai ivóvíz- és közegészségügyi program számára, és ezzel mintegy negyvenötezer ember életminőségét változtassák jobbra. A négy autóból álló konvoj március 10-én, az esti órákban érkezett Budapestre, „A túra megszervezésekor a Land Rover legendás, 1955-ös First Overland expedíciója lebegett példaként a szemünk előtt. Annak idején oxfordi és Cambridge-i diákok a világon elsőként kíséreltek meg gépjárművel, szárazföldön eljutni Pekingbe. Útjuk végül rajtuk kívül álló okok miatt Szingapúrban ért véget, mi viszont az eredeti, tervezett útvonalukhoz igazodva haladunk” – mondta el Jeremy Hart, az expedíció vezetője és ötletgazdája, aki újságíróként annak idején számtalan hosszú távú raliversenyen és Camel Trophy túrán vett részt.
Az expedíciós Discovery-k alapvetően széria kivitelűek, a gyártósorról szinte közvetlenül a fóliázó műhelybe gördültek, hogy megkapják azokat a dekorációkat, amelyekből az ötvennapos kaland végén várhatóan nem sok látszik majd. „Műszakilag teljesen szériaállapotúak a modellek, mindössze néhány, a Land Rover tartozékkatalógusából bárki által megvásárolható kiegészítővel készítettük fel őket a hosszú útra. Ami a fényezést illeti, nem fogjuk lemosni az autókat, így túránk végső állomásán, a Pekingi Autószalonon nem csak a filmfelvételek és emlékeink, hanem nyolcezer mérföld pora is tanúskodik majd az átélt kalandokról” – tette hozzá Hart. „Az Európában kevéssé elterjedt, 5.0 V8-as benzinmotoros kiviteleket választottuk, mivel Ázsia szívében sokkal jobb esélyünk lesz benzint találni, mint gázolajat” – mondta el az autók felkészítéséért és karbantartásáért felelős Richard Kearney, aki amikor épp nem Pekingbe tart, a márka VIP flottáit, így többek között a brit királyi család Land Rovereit is gondozza.
Hogy ezen a sajátos tárlaton Magyarország is kellőképpen képviseltesse magát, az expedíció hazai vendéglátói, a márkát forgalmazó British Automotive Hungary munkatársai a budapesti Hősök terén tett látogatás után egy főváros közeli krosszmotor-pályára kalauzolták a csapatot, ahol a Discovery bebizonyíthatta, hogy expedíciós felszereléssel súlyosan megpakolva is könnyedén birkózik meg a kihívásokkal – akár nem négykerekűekre méretezett körülmények között is. Az expedíció köszönettel fogad minden támogatást, amely közelebb juttatja őket kitűzött céljukhoz: a Nemzetközi Vöröskeresztnek szánt egymillió fontos támogatási összeg megszerzéséhez. Az adományozás részleteiről a www.landrover.com/million oldal nyújt tájékoztatást.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!