Nem egyszerűen csak új villanyautó-alapra helyezte át a Smart márkát az abban többségi tulajdonrészt szerző Geely, de teljesen átpozicionálja azt. Nincs már városi bolha, van – egészen pontosan hamarosan lesz – középkategóriás szabadidő-autó is, hiszen a Smart #5 tanulmány az újjászületett márka 3. autóját előlegezi meg nekünk. Le is írják a sajtóanyagban, hogy ezzel a városon kívüli mobilitási megoldást mutatnak az aktív életstílusú ügyfeleknek.
A lekerekített sarkokkal rendelkező, egyenes vonalakkal megrajzolt karosszéria 4,7 méter hosszú, szélessége 2,16 méter, magassága 1,87 méter. Nem csak a terepmintás abroncsok és a B oszlop hiánya a tanulmány sajátossága, de több LCD-kijelzőt is elhelyeztek a külsőn, például a kerékjárat-peremek mutatják az abroncsnyomást, az első sárvédőn lévő kijelző tájékoztat a központi zár állapotáról. Az utastér érdekessége, hogy a közös panel alá helyezett dupla kijelzőt jobbra tolták, tehát az a központi érintőképernyőt és az utas előtti képernyőt jelenti (mindkettő 13 colos képátlójú), a vezetőnek van egy külön kisebb monitora. Az utastérben 4 kényelmes ülést találunk, és kivehető bluetooth-hangszórókat használó hifit. Utóbbira szükség van a partitrükkhöz, a kocsi orrán ugyanis nem csak kamera, de egy projektor is helyet kapott, így a Smart #5 és egy házfal segítségével akár filmeket is lehet nézni, a 6 hangszóróval pedig ilyenkor is megvalósítható a térhangzás.
A Smart #5 tanulmány kapcsán még nem sokat árultak el a pontos technikáról, ami kizárásos alapon a Geely SEA műszaki alapjának legújabb, már 800 voltos nagyfeszültségű rendszert használó változata lesz. A középkategóriás karosszéria alatt több mint 100 kWh kapacitású akkumulátornak is van hely, ennek ellenére nagyon gyors a töltés, a 10-80%-os töltés megfelelő oszlopon letudható 15 perc alatt.