Azt tudjuk, hogy a francia PSA konszern különösen nehéz helyzetben van, hiszen a válság hagyományosan erős piacain tombol a legjobban. Most például azt jelentették be, hogy a szlovákiai üzemüket a negyedik negyedévben 21 napra leállítják.
Olyan kicsi a kereslet az ott gyártott Peugeot 208 és Citroen C3 Picasso típusokra, hogy nem lát más megoldást a helyzetre a gyár. Azt azonban leszögezték, nem terveznek elbocsájtásokat. A Trnavai gyár kapacitása évi 300 000 autó, ezzel szemben 2011-ben csak 177 000 autót gyártottak itt, az idei évben várhatóan még ezt sem fogják elérni.
A francia PSA konszern helyzetét jól jellemzi, hogy az elemzői számítások szerint minden egyes eladott autón 350 euró, azaz 100 000 forint veszteséget realizál. Nem csoda, hogy minden francia állami tiltakozás ellenére 10 000 fős létszámleépítést tervez a Párizs melletti Aulnay üzemében. Egyes elemzők szerint már az is kérdés, csődvédelem nélkül kihúzza-e addig a PSA konszern, amíg a General Motorsszal között megállapodás értelmében az Opel márkával megkezdődik a közös munka, ami mindkét, nehéz helyzetben lévő gyártó számára előnyökkel járhat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!