A megszokotthoz képest hűvösebb időjárás se szegte kedvét az AMTS 2018 látogatóinak, akik szép számban látogattak ki a Hungexpo területére. Hatalmas show-t nyomtak a DJ-k és a fényhidak az A pavilonban, ennek majdnem a közepén, a nagyszínpad szomszédságában volt az Autó-Motor standja.
A korábbinál nagyobb területen kaptak helyet az újautók, ahol külön területet szenteltek az elektromos autózásnak, a Magyarok a világ járműgyártásában kiállítás alkalmából az F pavilon ezúttal a veteránjárműveknek volt fenntartva.
Itt lehetett megtekinteni a magyar Obendorfer Dávid által megtervezett, és az olasz FC Automobili által megvalósított, retrós megjelenésű Citroën Jumpert, ami a legjobb bizonyíték arra, hogy a tuning még a haszonjárművek világát is elérte.
A szabadterületen a gymkhanások füstöltek, autótól függően dízel koromfelhő és/vagy gumifüst szállt a lelátó felé, nem spóroltak a technikával, aminek egy-egy kardántengely lett az áldozata.
Idén új elem volt a terepjáró show, huplikkal, fatörzsekkel és traktorgumikkal teleszórt mesterséges pályát építettek a szervezők, ahol eleinte óvatosan, aztán egyre nagyobb tempóval hajtottak végig a speciális gépek.
A trendekről a csarnokokban járkálva annyit tudtam megállapítani, hogy szintet lépett az autófóliázás, különleges effekteket is meg tudnak már valósítani a gyártók, legyen szó adott autó vonalaira szabott grafikától a különleges színjátszó finisig.
Egyre több a radikálisan átépített keleti autó, amelyek bárhol a világon megállnák a helyüket, legyen szó porig ültetett légrugós Ladáról, vagy épp ellenkezőleg, BMW-technikával ellátott, megemelt Zastava szabadidő-autóról.