Kínában komoly problémát jelent a nagyvárosok szennyezett levegője, ami ellen aktívan próbálnak tenni különféle módszerekkel, a forgalom korlátozásával illetve az új autók forgalomba helyezésének korlátozásával. Hangzhou városa azonban egy másik lehetséges megoldást próbál, és állami támogatással a helyi Kandi nevű elektromos-autó gyártó segítségével autómegosztást indít.
A Geely-vel szoros kapcsolatot ápoló autógyártó már elkészítette a prototípus-garázst, ami lényegében egy töltési lehetőséggel kiegészített robot-parkolóház. A kedves ügyfél egyszerűen megáll az utcaszinten lévő garázsban, onnantól kezdve meg mindent az elektronika intéz. Nem kell törődni a töltéssel, egyszerűen átül az ember egy másik autóba, és alig pár perc után már megy is tovább. Jelenleg 700 Ft-os óradíjjal lehet elektromos autót kölcsönözni, és ezen felül semmilyen más költség (üzemanyag) nincs.
Hangzhou városa azt tervezi, hogy négy éven belül a régióban (a 2,5 milliós város és agglomerációja) 750 darab elektromos-autó parkolóházat építenek, amelyekben 100 000 autót helyeznek el. A helyi károsanyag-kibocsájtás nélküli autók használatát valószínűleg majd egyéb adminisztratív eszközökkel is segíti majd a városvezetés, amely egyébként azt reméli, a sikeres projektet más nagyvárosok is átveszik majd – és akkor anyagilag is nyereséges lesz majd az egész vállalkozás.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!