Amikor Oroszországban elrendelték a részleges mozgósítást, azzal a hadseregnek arra is jogot adtak, hogy a számára szükséges technikai eszközöket is lefoglalja. Első körben az önkormányzatok és költségvetési intézmények flottájából mozgósíthatnak buszokat, haszonjárműveket és építőipari gépeket, de második körben már vállalkozások járműveit is elvihetik, és harmadik körben már magánszemélyek járműveit is besorozhatják. A járművek tulajdonosai nem kapnak semmiféle térítést, de a járművek beszolgáltatási kötelezettségét megszegő tulajdonosok csak szabálysértési bírságra számíthatnak, ami jogi személy esetén ez legfeljebb 20 000 rubel (145 ezer Ft), magánszemély esetén legfeljebb 500 rubel (3600 Ft) lehet.
Az orosz Honvédelmi Minisztériumnak egyébként a központi nyilvántartás jóvoltából pontos listája van a rendelet által érintett autókról, amelyek között összkerékhajtású személyautók (pl. az arrafelé nagyon népszerű Toyota Landcruiser) és pickupok mellett a Gazella kisteherautók is megtalálhatóak. A klasszikus Lada Niva egyébként kis mérete miatt nem érintett a rendelet által, de az 5 ajtós változat már igen.