Az osztrák Obrist Powertrain kifejezetten hatótávnövelőnek fejleszt egy különleges, 1,0 literes lökettérfogatú kéthengeres benzinmotort, amelynél két fogaskerékkel összekapcsolt főtengelyt használnak a vibrációk megszüntetése okán. Mindig optimális fordulaton (jó hatásfok) üzemel az egység, a szívócső-befecskendezésnek köszönhetően egyszerű és olcsó a kipufogógáz-kezelés. Ennek a kis méretű egységnek a tömege 95 kg, és a technológia előnyeit mutató Tesla Model 3-ból épített prototípusnál az első csomagtérbe építették be.
Az előre beépített benzinmotor mellett megszabadulnak az 50 kWh kapacitású gyári akkumulátortól, amelynek a helyére 17,3 kWh kapacitású egységet szerelnek. Az alap (54 lóerős) hatótávnövelő ára 1340 dollár, a kisebb lítium-ion telep ára 2232 dollár, tehát csak a hajtáslánc-költséget tekintve a HyperHybrid fantázianevű hatótávnövelős rendszer 55%-kal olcsóbb az 50 kWh kapacitású akkumulátornál, és még a jármű saját tömege is csökken.
Az Obrist Powertrain úgy számol, 2023-ra lesz szériaérett a HyperHybrid, amelyet jelenleg több karosszériában is tesztelnek, például BMW i3-asban is, nagyobb méretű és energiaigényű járművek számára turbómotoros (115 lóerős) belső égésű generátort is készítenek majd. A Tesla Model 3 példájánál maradva a gyári 560 km-es elektromos hatótávolság helyett csak mintegy 100 km az elektromos hatótávolság, azonban a benzines (egyéb, megújuló forrásból származó üzemanyaggal is használható) hatótávnövelővel akár 1000 km-es gyakorlati hatótávolság is elérhető.