
Először készített szabadidő-autót a kínai Brilliance autógyár, talán ezért lehetséges, hogy nem saját erőből, hanem például a partnerének, a BMW-nek a tapasztalataira próbált meg hagyatkozni a tervezés során.
Még ha nem is a manapság a terepjáróknál elengedhetetlen barna színben tündökölne a karosszéria, akkor is a napnál világosabb lenne, hogy az X1-est utánozták a kínaiak. Nagyon hasonló módon domborodik a lemez az oldalfalon, és az övvonal felfelé kanyarodása is a bajor autóra utal.

Ahhoz már nem volt elég merszük, hogy az autó nevét is ellopják, vagy talán azzal akarták kiengesztelni a BMW-t, hogy az Auditól lenyúlták az A3-as elnevezést. Attól egyik német márkának se kell tartania, hogy a vásárlók elpártolnak tőlük a Brilliance A3 szabadidő-autó miatt, az ugyanis egy másik kategóriában szerepel. Csak elsőkerékhajtással, és 1,6 vagy 1,8 literes szívó benzinmotorral forgalmazzák az autót, azaz műszakilag jóval egyszerűbb a BMW X1-esnél vagy épp a még be sem mutatott, de a Tiguan padlólemezére épülő Audi Q3-asnál.
