Akkora az Audi A3 lépcsős hátú tanulmány, mint egy A4-es, de legalább jobban néz ki annál. Nem csak azért, mert rögtön az RS3-as változatban ismerhettük mg az autót, sokat segít az arányokon, hogy az erőforrás nem hosszában, hanem keresztben kerül beépítésre, így rövidebbre vehették az első túlnyúlást.
Nagyon sportos formát hoztak össze az Audi tervezői, a 4,44 méteres hosszhoz 1,84 méteres szélesség és 1,39 méteres magasság tartozik – a 2,63 méteres tengelytávolságot a valóságosnál nagyobbnak láttatják a 20 colos könnyűfém felnik. A prémium kompakt autók legtágasabb belső terét ígérik az új autónak, arra minden bizonnyal nagyon vigyáznak, hogy ha már jobban néz ki a nagyobb és drágább A4-esnél, akkor legalább ne legyen akkora belül.
Műszakilag továbbra is a Volkswagen csoport moduláris padlólemeze az alap, elöl MacPherson rugóstagos felfüggesztés, hátul többlengőkaros, független híd dolgozik – a hatalmas teljesítmény miatt quattro összkerékhajtással szerelték a tanulmányt. A motortérbe a 2,5 literes, soros öthengeres turbómotort építették, aminek 408 lóerőre emelték a teljesítményét, ennek élvezetéről hétfokozatú, dupla kuplungos váltó gondoskodik.
Azért, hogy a lehető legalacsonyabb legyen a tömeg, változó vastagságú lemezből préselték a padlólemezt. Az ajtók és fedelek alumíniumból készültek, néhány kiegészítő – spoilerek, a hűtőrács-betétek és a külső tükörházak – karbonból vannak. Ennek ellenére 1540 kg-ot nyom a mérlegen az A3 tanulmány – kisebb motorral és elsőkerékhajtással azért nem lesz ilyen nehéz a szériaváltozat.
Azért készül a következő Audi A3-asból lépcsős hátú változat, mert nem csak régiónkban, de az Egyesült Államokban is kedvelik a vásárlók ezt a karosszériaformát. Az A4-eshez képest a kisebb, és ezáltal takarékosabb motorok jelentik majd a fő különbséget, no és az, hogy jobban néz ki annál.