Nemrég a Chevrolet-nek fel kellett függesztenie bizonyos típusainak forgalmazását Indiában, miután kiderült, hogy azok nem teljesítik a jogszabályok által megkövetelt károsanyag-kibocsájtási határértékeket.
A Chevrolet Tavera nevű, kifejezetten a mostoha körülményekre tervezett személyautónak a BS-3 és BS-4 (lényegében az Euro 3 és Euro 4-nek felel meg) károsanyag-kibocsájtási előírásokat teljesítő dízelmotoros változataival van baj. Kiderült, hogy a hatósághoz tesztelésre küldött autókba más kipufogórendszert építettek a gyárban, mint amit a vásárlóknak leszállított példányokba szereltek. Kizárt a véletlen hiba, szándékos manipulációról van szó.
Nem a motorgyártókkal (a BS-3-as 2,5 literes dízelt az AVTEC gyártja, a BS-4-es 2,0 literes dízelt az International szállítja) van baj, hanem a General Motors helyi gyárával. Húsz igazgató, azon belül is négy csúcsvezető gyanúsított a csalásban, tehát lényegében a teljes vezetőség. Még folyik a hatósági eljárás, így nem tudni, hogy azon kívül, hogy a 2005 óta gyártott 114 000 autó visszahívásán és a kipufogórendszer utólagos módosításán felül milyen következményekre kell számítani a GM Indiának. Egyelőre nem forgalmazhatják a Chevrolet Taverát, amelyet újra kell homologizálni, és egészen biztosan komoly pénzbüntetést is kell majd fizetnie. A GM egyébként több embert már kirúgott az ügy miatt, a detroiti központban dolgozó, a motorfejlesztés vezetőjének, Sam Winegarden-nek is mennie kellett – ő 44 évet töltött a cégnél.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!