A birtokba kerülést követő 100 nap alatt elkészített PACE! nevű intézkedéscsomag elkészítése mellett az is kiderült a PSA Csoport számára, hogy olyan súlyos probléma van az Opel/Vauxhall márkákkal, amely azok létét veszélyeztetik – és minden bizonnyal ez volt az oka annak, hogy a GM olyan olcsón szabadult meg az európai részlegétől.
Az egész az új Uniós szabályozásnak tudható be, amely szerint 2021-re a jelenlegi 130 g/km-es határról 95 g/km-es értékre kell leszorítani a flottafogyasztást, aki nem éri ezt el, annak jelentős büntetést kell fizetnie. A tárgyalások során 3,9 g/km-es túllépésről volt szó az üzleti tervek alapján – közvetlenül a detroiti központtal folytak a tárgyalások, a PSA Csoport nem volt kapcsolatban a rüsselsheimi Opel-központtal –, a valóságban ehhez képest 10 g/km körül lesz az elmaradás, ami 1 milliárd eurós büntetést jelent, ami a cég túlélését veszélyezteti.
A GM úgy tervezett, hogy az Ampera-e elektromos autó lejjebb viszi majd a flottafogyasztást, ezért bevállalták az autónként 10 000 eurós veszteséget, ezen kívül irreálisan magas dízel-részaránnyal számoltak. Felgyorsították az átállást a PSA műszaki alapra, és elsőként az Opel/Vauxhall kapja majd meg a legújabb újenergiás fejlesztéseket, de így is nagyobb lesz az elmaradás attól, amiről szó volt. Nehezíti a dolgot, hogy a vásárlók kezdenek elfordulni az alacsony fogyasztású dízelektől, és egyébként is a nagyobb méretű szabadidő-autókat részesítik előnyben.