Jelentősen módosított autókat készítenek a gyártók az Egyesült Államok rendfenntartói számára, a rendőrségi elfogóautók például jellemzően megerősített felfüggesztést és fékrendszert kapnak, no meg könnyen takarítható hátsó ülést és az elöl helyet foglalókat védő válaszfalat. Eddig is a Ford volt a leginnovatívabb szereplő ezen az apró piacon az EcoBoost turbómotorjaival, most pedig elsőként készítettek hibrid hajtással ellátott elfogóautót.
A Ford Police Responder Hybrid Sedan névre hallgató autó alapja a mifelénk Mondeo Hybridként megvásárolható limuzin, amelyen a korábban felsorolt módosításokat mind végrehajtották. A látható módosítások közé tartozik az opcionális keresőfény az A oszlopon, az ütközővas a kocsi orrán és az acélfelnik.
A 2,0 literes, Atkinson ciklus szerint működő benzinmotorhoz nem nyúlnak, ahogy a villanymotor és az akkumulátor-csomag is változatlan. Az újraprogramozás eredményeként a rendszer nem a minimális fogyasztásra van optimalizálva, hanem arra, hogy a lehető leggyorsabban leadja az energiát a lítium-ion telep, hiszen jelen esetben a gyorsaság fontosabb a takarékosságnál. Ennek ellenére a meglévő járőrautókhoz képest jelentősen alacsonyabb fogyasztást ígér a Ford, azt mondja, hogy a 3,7 literes V6-os motorral szerelt Taurus elfogóautóhoz képest fele annyi üzemanyagot fogyaszt majd a Police Responder Hybrid Sedan.
Annak ellenére, hogy most bemutatják a hibrid járőrautót, és már tavasszal le lehet adni rá a megrendeléseket az Egyesült Államokban, a Ford csak 2018 nyarára ígéri az első példányok átadását. Ennél hamarabb megkezdi majd a szolgálatot a típus New Yorkban és Los Angelesben, ezen kapitányságok ugyanis már jelentősebb flottát rendeltek belőle.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!