Várhatóan már augusztusban, a Moszkvai Autószalonon megismerhetjük a Lada felfrissített megjelenésű kisautóit, amellyel kapcsolatban az a legnagyobb újdonság, hogy szinte teljesen egybeolvad a kínálat. A kombi és Cross ezt követően Granta néven folytatja tovább pályafutását, az ötajtós 2017 végéig gyártásban marad Kalina néven, ekkor egy teljesen új szabadidő-autóval váltják majd le. A Granta modellcsaládnál (lépcsős, ferdehátű, kombi és Cross) 2019 végén kerül csak sor generációváltásra.
A hozzánk várhatóan az ősz elején érkező Vesta kínálata Oroszországban jövő nyáron a kombi és a Cross változattal bővül, mindkét karosszériaváltozat egyszerre, 2019 augusztusában újul majd meg, a generációváltás csak 2022 tavaszára van betervezve. Az Xray nevű szabadidő-autó jövő nyártól lesz elérhető Cross megjelenéssel, a fényezetlen fekete burkolathoz nem jár majd összkerékhajtás; ez a típus csak 2020 tavaszán újul meg, a generációváltás 2022 őszén lesz.
Nagy újdonság a várhatóan a Niva nevet visszakapó új terepjáró lesz, amelynek háromajtós változata 2017 végén, az ötajtós pedig 2018 közepén debütál. Erről az autóról nem sokat tudni jelen pillanatban azon kívül, hogy Renault-Nissan padlólemezt és technikát használ, de az orosz mérnökök módosítják a hajtásláncát is: cél az, hogy a háromajtós a 4×4-essel azonos terepjáró-tulajdonságokkal bírjon. A 4×4 néven forgalmazott terepjáró idén decemberben kap új motort, mégpedig az oroszok saját, 1,8 literes négyhengeresét, amelyet némileg módosítanak az extrém igénybevétel (nagy oldaldőlésnél is legyen megfelelő kenés) miatt, a teljesítménye 100 lóerő körül lesz. Ezt követően nincs beütemezve középtávon semmi változás a típusnál, szóval 2023-ig biztos gyártásban marad – nálunk várhatóan a háromajtós új Niva megjelenésével búcsúzik majd ez a típus.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!