Április 7-én ünnepélyes keretek között felavatták az Apollo Tyres első, európai zöldmezős beruházásaként felépült abroncsgyárát Gyöngyöshalászon. A megnyitóra több mint ezer hazai és külföldi vendéget és újságírót hívtak meg, illetve webes közvetítésen bárki nézhette az eseményt az interneten. Az indiai családi vállalkozás számára történelmi fontosságú a létesítmény, a jelenleg évi 1,8 milliárd dolláros forgalomhoz évi 1,06 milliárd dollár (1 milliárd euró) forgalmat ad majd hozzá az új gyár.
Annyit változtak a tervek a két évvel ezelőtti alapkőletétel óta, hogy nem akarják jelentős marketingköltséggel gyorsan bevezetni az európai piacra az Apollo márkát, helyette a Vredesteint használják – a holland abroncsgyártót akkor vették meg, amikor első alkalommal meghiúsult a beruházás –, és több év alatt folyamatosan történik meg az Apollo márka piaci bevezetése. Most, hogy a magyar beruházás már a célegyenesben van, az észak-amerikai piac meghódítására koncentrálnak majd következő körben. Ott jelenleg a piac 5 %-át fedik le a termékeik, ezt a következő két évben 70 %-ra növelik, majd 4-5 év múlva eldöntik a következő lépést: gyárat építenek vagy felvásárolnak egy meglévő márkát.
De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen most a gyöngyöshalászi üzem beindításáról van szó. Ahogy a két évvel ezelőtti alapkő letételen, úgy most is kókuszdiókat tört szét Onkar S. Kanwar, az Apollo Tyres elnöke és Orbán Viktor miniszterelnök, majd ezt követően ünnepélyes keretek között elindították a gyárat egy hatalmas gomb megnyomásával. Valójában még zajlik a gépek végső beállítása, a hatalmas, vagy 30 méter magas raktárak is üresen állnak, a magas polcok közötti síneken elképesztően gyorsan mozgó targoncák se szállítanak még terhet, a keverőüzem melletti laboratóriumok sincsenek még mind berendezve.
Utóbbiak fontos részei a digitalizált gyártásnak, hiszen az itt az anyagmintákat elemző gépek rögtön online küldik a jelentést a központba. Egyébként is a beszállítók legmodernebb gépeit szerelték fel az új építésű üzemben, amelynek köszönhetően ez lesz a világ legtermelékenyebb, hagyományos abroncsgyártó technológiát használó üzeme, de pontos számokat üzleti titokra hivatkozva nem akartak elárulni. A tervek szerint májusban indulnak majd ténylegesen a gyártósorok, folyamatosan futtatják fel a termelést, az idén 1,6 millió abroncsot fognak gyártani, teljes kapacitáson – az építkezés egy év múlva fejeződik be – majd 5,5 millió személyautó és 675 ezer darab haszonjármű abroncsot fognak készíteni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!