Hat évvel ezelőtt dobta piacra első sorozatgyártású tüzelőanyagcellás autóját a Hyundai, és tavaly decemberben jelentette be, hogy 6,4 milliárd dollárt költ az ilyen járművek és az infrastruktúra fejlesztésére. Ez utóbbi befektetés része a HDC-6 Neptune elnevezésű nyergesvontató, és az ahhoz kapcsolódó Translead nevű hűtőpótkocsi bemutatása. Különlegességük az Art Deco stílusú megjelenés, név szerint a New York Central Railroad vasúttársaság szerelvényeit tervező Henry Dreyfuss nevét emelték ki a sajtóanyagban.
A Neptune nyergesvontatónál a gyors újratöltés miatt van értelme a tüzelőanyagcellás technológiának, de pontos részleteket nem árultak el erről, sem az elektromos hajtásról. A Translead nevű pótkocsi különlegessége, hogy a szigetelést jelentő hab egyben szerkezeti tartóelem is, másfelől az új, szinte hang nélkül dolgozó „kriogén nitrogén hűtőrendszer” is hozzájárul a környezetbarát működéséhez, egy hagyományos mai hűtőpótkocsihoz képest 90%-kal csökkentik a karbon-lábnyomot.
A Hyundai egyébként vetélytársaival ellentétben már sorozatban gyártja a tüzelőanyagcellás haszonjárműveket, a H2 Energy nevű svájci céggel közösen 2019-2023 között 1600 tüzelőanyagcellás kamiont helyez forgalomba Svájcban. Ezek a Nexo-ban használt tüzelőanyagcellából két darabot kapnak 190 kW teljesítménnyel, a nyolc tartályban pedig 400 km megtételére elegendő hidrogént tudnak magukkal vinni. A hátsó kerekeket hajtó villanymotor 471 lóerő teljesítményű, maximális nyomatéka 3400 Nm.