A Hyundai-Kia konszern alelnöki pozíciójába emelt Peter Schreyer felelt az új Hyundai Tucson megjelenéséért, és szerinte az ix35-tel se volt nagy probléma, épp csak a megfelelő arányokról feledkeztek meg miközben a feltűnő megjelenést készítették. Most azonban szó nincs ilyesmiről, sportos és szemrevaló a forma.
Ha nem is lett egy számmal nagyobb, de pár mm-rel minden irányban megnőtt a méret, a teljesen új padlólemezre épülő Tucson hossza 4475 mm (+65), a szélesség 1850 mm (+30), a magasság 1645 mm (-15), a tengelytávolság 2670 mm (+30). A csomagtér mérete alaphelyzetben 513 liter, ami 50 literes gyarapodás. A méretek mellett a minőségérzeten is javítottak a Németországban fejlesztett, az európai piac számára Csehországban készített szabadidő-autónál.
Az alapmotor továbbra is a 136 lóerős 1,6-os GDI, az erősebb benzines ennek turbós változata 176 lóerővel, a dízel-kínálat lényegében változatlan (1,7 literes 115 LE, 2,0 literes 136 vagy 184 LE), mindhez hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak alapáron, a turbós benzines 7 fokozatú, dupla kulpungos, a nagyobb dízelhez 6 fokozatú automatikus váltó kérhető felár ellenében. Rengeteg aktív biztonsági segéd is elérhető lesz a Hyundai Tucsonhoz, amikor annak megindul a forgalmazása 2015 második felében.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!