Tokió után Japán második legnagyobb gazdasági teljesítménnyel bíró régiója az oszakai, ahol 8,8 millió ember él. Nekik 15 százalékkal kell csökkenteniük a károsanyag-kibocsájtásukat záros határidőn belül, és a 250 darab ajándék Leaf elektromos autóval a Nissan azt próbálja megmutatni az embereknek, hogyan is lehet ezt elérni az új technológiával.
A kérdéses mennyiségből 50 autót a városi tanács kap meg, a fennmaradó 200-at magánembereknek osztják szét. De nem csak a lokális károsanyag-kibocsájtás mérséklése miatt fontos most az elektromos autók terjedése Japánban. Mióta lekapcsolták az atomerőműveket, rengeteg gond van az áramellátással, gyakoriak az áramszünetek és a feszültségingadozások. Különösen a nappali fogyasztásról az éjszakai fogyasztásra átállás illetve ugyanez visszafelé okoz nagy terhelést a rendszernek, amelyeket az épp töltőn lévő elektromos autók némiképp enyhíthetnek azzal, hogy rövid ideig visszafelé is tudnak energiát táplálni a villamos hálózatba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!